Ingrid de Rooij

  • Deel dit

Opleidingen

Begin 2015 ben ik gestart als frontoffice medewerkster opleidingen op het ENGIE hoofdkantoor in Bunnik. In deze functie ben ik het eerste aanspreekpunt -en schakel tussen onze interne opdrachtgevers en externe aanbieders. Ik ben zelf verantwoordelijk voor 3 regio’s die ik regelmatig bezoek om lopende zaken af te stemmen. Ons team bestaat uit 5 frontoffice medewerkers en 3 backoffice medewerkers die alle administratieve handelingen voor ons verwerken.

Dagelijkse werkzaamheden

Mijn dagelijkse werkzaamheden bestaan onder andere uit het behandelen van opleidings- en trainingsverzoeken, het zoeken naar opleiders die aansluiten bij onze wensen en het vinden van geschikte locaties. Na akkoord van de leidinggevende zet ik de training in en maak ik de boekingen, waarna de werknemer uiteindelijk een uitnodiging ontvangt. Ook verwerk ik annuleringen, facturaties en wijzigingen in het traject. Nadat de medewerker zijn opleiding succesvol heeft afgerond, zorgen mijn collega’s van de backoffice ervoor dat hij of zij het diploma cq. certificaat ontvangt.

ENGIE als werkgever

Ondanks dat ik hier nog niet zolang werk ervaar ik dat er een informele werksfeer is waarbij je gewoon jezelf kunt zijn en je altijd bij je collega’s kunt aankloppen voor vragen en hulp. Ik heb een 36-urige werkweek en ben daardoor om de week een dag vrij. De afwisseling in mijn werkzaamheden en de vrijheid die ik krijg om andere vestigingen te bezoeken maken mijn werk uitdagend. Ik zie nog genoeg mogelijkheden om mezelf verder te ontwikkelen binnen de afdeling en ENGIE.

Opleidingen

-HBO ALO

-HBO Event Management